دستگاه فلزیاب

دستگاه فلزیاب

دستگاه گنج یاب
دستگاه فلزیاب

دستگاه فلزیاب

دستگاه گنج یاب

دستگاه فلزیاب تصویری بهتر هست یا صوتی ؟

برعکس تبلیغات عجیب و غریبی که از دستگاه های تصویری می شود که مثلا 20 متر زیر زمین را نشان می دهد و..... این دستگاه ها بدون کارایی بوده و جز این که پول و سرمایه خود را دور بریزید هیچ چیز دیگری نیست . به این دلیل این حرف رو زدم که اولا دستگاه تصویری درست و حسابی که سیستم های ژئو فیزیک می باشند قیمت ها ی بسیار بالایی دارن که  خودش یک گنج حساب میاد و دوما برای کار کردن و تجزیه و تحلیل نیاز به دانش تخصصی می باشد چون مصارف اصلی این سیستم ها برای زمین شناسی و انالیز لایه های زمین می باشد و از طرفی با وجود همه ی اینها باز این سیستم ها نیز عاری از خطا نیستند و حتی در بعضی مواقع بسیار پرخطا عمل می کنند . اما این سیستم های به ظاهر تصویری که در همه جا تبلیغ می شود به نظر من بدون هیچ کارایی می باشد برای مثال شما اگر از یک نقطه مشخص  در دو زمان متفاوت اسکن بگیرید جواب های متفاوتی خواهید داشت این خود به تنهایی ثابت می کند که این سیستم ها به هیچ عنوان نمی توانند قابل اعتماد باشند....

دستگاه های فلزیاب  صوتی یا پالسی معمولی هم بدون خطا نیستند. حالا بعضی از سیستم ها خطای کمتر و بعضی خطای بیشتری دارند ولی هرچه که باشد خیلی بهتر از سیستم های تصویری، بدرد کار می خورد این در حالی هست که  شما هزینه بسیار کمتری نسبت به یک دستگاه تصویری پر داخت کرده اید و وسیله ای هم دارید که در عین سادگی کارامد تر می باشد .

درضمن خیلی از دستگاه های فلزیاب دست ساز داخلی  بهتر از دستگاه های خارجی گران قیمت می توانند برای شما کارایی داشته باشند . بنا بر این اولا هیچ دستگاه فلزیابی رو بدون تست نخرید و دوما سعی کنید مقایسه کنید وقتی موقع تست، یک دستگاه فلزیاب مثلا 30 میلیونی داره ضعیف تر از یک دستگاه فلزیاب  دست ساز 3 میلیونی عمل می کنه آیا باز شما حاضری به اغراق های فروشنده و کاتالوگ دروغی پول بدی ! یا به چیزی که در عمل بهتره ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد